Online Masterclass
Interventiekunde

Zet je eigen potentieel ten volle in

Zodra je aansluit bij een team, word je onbewust meegenomen in de teamdynamiek. Als je dit effectief weet te herkennen en benoemen, gebruik je je eigen potentieel maximaal. Je gebruikt jezelf als instrument. En je spreekt ook nog eens de potentie van het team waarmee je werkt aan. Of je nu online een sessie faciliteert of live, dezelfde mechanismen nemen jou mee in de onderstroom van het team.

De juiste interventies nodigen het team uit om in beweging te komen en regie te nemen.

Deze interventies maken meestal bespreekbaar wat nog niet bespreekbaar was in het team. En dat is best spannend. Als je teamdynamiek -oftewel de onderstroom- echter onbenoemd laat, laat je een goudmijn aan potentie liggen. En je zet ook jezelf niet voluit in.

Zonde!

  • Het team maakt niet die ontwikkeling door die het zou kunnen en dat merk je aan achterblijvende resultaten
  • De teamcoach of andere interventionist werkt veel te hard, verspilt kostbare energie en voelt de onrust zonder hier goed raad mee te weten

Wat maakt het lastig?

Kennis van groepsdynamiek alléén is ontoereikend; de crux zit hem in het kunnen gebruiken van jouw kennis én in het weten hoe je jezelf en jouw waarneming van de dynamiek met impact inzet. Als je dat niet doet, gebeurt er niets. Dit is altijd belangrijk; zeker ook met online bijeenkomsten die nog een extra hindernis met zich meebrengen omdat de deelnemers zich allemaal fysiek in een andere ruimte bevinden.

Het fundament onder de impactvolle interventies

Wat is nodig als fundament onder interventies die de potentie vrij maken van de teamcoach en het team:

  • Menselijke systemen doorgronden: hoe ze bewegen en hoe ze zich ontwikkelen
  • In het moment kunnen waarnemen van de dynamiek in het team én die in jouzelf
  • Het weten wanneer je welke dynamiek adresseert zodat je niet te vroeg of te laat bent
  • De taal hebben om dynamiek in het team en die in jouzelf effectief te benoemen
  • Jezelf kunnen reguleren: de innerlijke plek vanuit waar je de interventie doet bepaalt de impact ervan

Als je dit fundament bij jezelf legt, gaan je interventies moeiteloos. Je weet hoe je jezelf voluit kunt inzetten zónder te hard te gaan werken. Je maakt hierbij de potentie van het team vrij, én je leert het team hoe zij zelf regie over de dynamiek en resultaten kunnen pakken.

Ben jij klaar voor de volgende stap?

In deze kennismaking Masterclass Interventiekunde neem ik je mee in alle ingrediënten die het fundament leggen onder een impactvolle interventie op hoog niveau. We werken met jouw leervragen, je krijgt overzicht over de nodige kennis, en we oefenen met een echte -opgenomen- casus.

Je leert:

  • Het verschil herkennen tussen 'meer-van-hetzelfde' interventies en interventies met impact
  • Herkennen waar de potentie voor jouw expertise groei ligt als coach, professional, leider, kortom: interventionist in samenwerking
  • De rol van frustratie doorgronden in ineffectieve samenwerking én ineffectieve interventies
  • Kijken naar interactiepatronen in een echte casus

Voel je dat je een volgende stap in je ontwikkeling wilt zetten om jouw potentieel veel effectiever in te zetten? Schrijf je in voor een van onze online sessies. Om het potentieel van de masterclass optimaal te benutten werken we met kleine groepen dus het aantal plaatsen per masterclass is beperkt.